In 1,5 jaar tijd 40 nieuwe medewerkers! En allemaal kanjers.
Hoe tof was dit Inhouse Employer Branding Traject?! Spectaculaire podia, grote festivals en stoere mannen die nergens voor terugdeinzen. Zelfs niet voor een pandemie.
Bij Van Ham maken de mensen de tent én het verschil. Ik had de eer om het DNA in beeld te brengen van hun mensen, échte helden. Lees hier wat dat opleverde;
Inhouse Employer Branding
De evenementenindustrie barst weer los en Van Ham wilde voorbereid zijn. Met de beste mannen aan boord. Hoe pak je dat aan?
De werkgeversscan waarin zo'n 50% van de medewerkers werd geïnterviewd, inspireerde tot de volgende toolkit:
De Merkgevers Toolkit
- DNA profiel Van Ham
- Employee Values Proposition (wat vinden helden belangrijk)
- Corporate Story (introductie van je bedrijf op de arbeidsmarkt)
- Strategisch wervingsplan met praktische tips
- 7 Vacatureteksten
- Advertentie huis-aan-huis-krant
- Flyers
- 2 Concepten Social Media Campagnes
- Van Ham DNA-boekje
- Content voor werkenbij pagina
De basis: Van Ham Helden
Alle tools die we creëerden, zijn gebaseerd op de Helden van Van Ham. Hún woorden, hun ideeën, hun suggesties, hun eigen foto's (nee, niet eens een fotograaf), hun uitdrukkingen, hun humor.
Van Ham is een bedrijf met zó'n sterke cultuur dat de ruwe realiteit volstaat. Teamspirit, uitdaging en vette resultaten. Hart & Zeil.
Wat het heeft opgeleverd volgens Van Ham
Martijn van den Broek:
"Wat het het traject met jou ons heeft opgeleverd, is dat we nu veel beter ons eigen verhaal kunnen vertellen; Waarom werken mensen bij van Ham en wat is daar nu leuk aan.
Wij zelf weten dat natuurlijk wel, maar het was voor ons heel moeilijk om dat goed te verwoorden.
Jij hebt ons de tools gegeven om dat goed te doen. Waarbij het “boekje” een leidraad is geworden hoe wij ons visueel willen presenteren.
Het boekje heeft ons een look en feel gegeven waarbij we zelf ons eigen verhaal beter kunnen vertellen.
Daarnaast verwachten we alle openstaande vacatures in te kunnen gaan vullen."
1,5 jaar later is hun personeelsbestand meer dan verdubbeld; ze zijn gegroeid van 30 naar 70 medewerkers. Missie geslaagd dus.
100% Hart & Zeil
Bedankt Martijn en alle helden voor de geweldig leuke samenwerking. Het resultaat is 100% Van Ham! Het was een eer om voor jullie te werken, met Hart & Zeil.
Marion van Loon, De Merkgevers
Start traject: mei 2021
Oplevering toolkit: juli 2021
Uitvoering en uitrol door Van Ham: april 2022
Ga aan de slag
Ga ook aan slag met je Employer Brand en creatieve arbeidsmarktcommunicatie. Met de Employer Branding 3-daagse maak je een goed begin.