Aan je merk werken als werkgever of persoon? Stop met 'showing off'. Mensen trappen er niet meer in. (En je hebt het niet nodig)
Vertellen hoe goed je bent, filters, geregisseerde foto's en filmpjes, verkooppraatjes en stockbeelden, het werkt niet.
Hoe tegennatuurlijk het ook voelt (Ik geef toe, ik heb ook lippenstift opgedaan en 20 foto's gedelete;), elke ingreep die de werkelijkheid 'mooier maakt' doet afbreuk aan vertrouwen.
Consumenten worden dagelijks geconfronteerd met zo'n overload aan content, dat ons oog erop getraind is: What's real, what's not? Who's real, who's not?
👉 Voor duurzame (employer) branding geldt:
✔️ECHT en AUTHENTIEK is de manier waarop je je het meest (en mooist) onderscheidt.
✔️Wees open en eerlijk. Stel je kwetsbaar op. Stop met 'verkopen', begin met 'aantrekken'. Het toont juist zelfvertrouwen als je jezelf bent, inclusief rafelrandjes.
Mensen kiezen voor herkenbare mensen en werkgevers (dat zijn ook mensen:). Die zijn bij voorkeur niet perfect.
Onderscheid je door jezelf te zijn.