Flamingo Methode 2.0
laat merk én organisatie groeien
Als bedrijven écht luisteren naar hun medewerkers, kunnen ze gigantische stappen zetten in werkplezier, medewerkerstevredenheid en prestaties.
Precies waar de Flamingo Methode voorstaat. Die heeft zich echter doorontwikkeld.
De Flamingo Methode 2.0 laat je merk én je organisatie groeien. Lees wat dat allemaal oplevert buiten nieuw talent. (you'll be surprised)
Hoe versterkt de Flamingo Methode je Employer Brand?
Een organisatie die écht luistert naar medewerkers bouwt niet alleen aan een sterke interne cultuur, maar versterkt ook het werkgeversmerk.
Kandidaten zoeken steeds vaker naar bedrijven waar ze zich gehoord en gewaardeerd voelen.
Transparantie, betrokkenheid en een cultuur waarin feedback serieus genomen wordt, zijn enorme pluspunten voor potentiële nieuwe medewerkers.
Meer en betere sollicitanten
Een organisatie met een sterk en authentiek werkgeversmerk trekt vanzelf talent aan. Mensen willen werken bij een bedrijf waar hun stem telt.
Lagere wervingskosten
Tevreden medewerkers worden ambassadeurs en trekken via mond-tot-mondreclame nieuwe talenten aan, waardoor je minder afhankelijk bent van dure wervingscampagnes.
Hogere retentie
Als medewerkers zich gewaardeerd voelen, blijven ze langer. Dit verlaagt verloop en zorgt voor meer stabiliteit in je team.
Competitief voordeel
In de krappe arbeidsmarkt onderscheidt een organisatie die echt luistert zich positief van de rest.
Kortom, luisteren naar je medewerkers is niet alleen essentieel voor een fijne werksfeer, maar ook een strategische zet om talent aan te trekken en te behouden.
Hoe versterkt de Flamingo Methode je organisatie?
Flamingo’s zijn meester in balans. Ze staan op één been en blijven stabiel, hoe onrustig hun omgeving ook is. In organisaties is dat niet anders. Wil je als bedrijf overeind blijven, dan moet je de balans vinden tussen luisteren en handelen.
Bedrijven die echt luisteren naar hun medewerkers creëren een stabiele basis, waar talent zich gehoord en gewaardeerd voelt.
Als je als organisatie investeert in luisteren en daar ook naar handelt, levert dat talloze voordelen op:
1. Meer vertrouwen en geloofwaardigheid
Medewerkers voelen zich serieus genomen en bouwen een sterkere band op met de organisatie.
2. Hogere betrokkenheid
Wanneer medewerkers zien dat hun feedback leidt tot verbetering, voelen ze zich meer verbonden en gemotiveerd.
3. Positieve werkcultuur
Minder conflicten en meer samenwerking doordat mensen openlijk hun gedachten kunnen delen.
4. Lager personeelsverloop
Medewerkers blijven langer als ze zich gewaardeerd voelen.
5. Verbetering interne communicatie
Vragen om input betekent terugkoppelen. We zoeken de beste routes om de dialoog gaande te houden. Neem de mensen mee in je verhaal.
6. Meer innovatie
De beste ideeën ontstaan vaak op de werkvloer. Door een cultuur van openheid stimuleer je direct innovatie en groei.
Flamingo Methode; 4 steps to fly
Zeggen dat je luistert is niet genoeg. Je moet het ook dóen. De Flamingo Methode creëert een open communciatiecultuur waarin je medewerkers betrekt bij ontwikkeling en arbeidmarktcommunicatie. Met deze 4 stappen krijgt jouw club vleugels:
DNA-scan
Tijdens persoonlijke interviews met medewerkers halen we op wat jouw organisatie kenmerkt: drijfveren, talenten, werkzaamheden en cultuur. Verder gaan we in op wat ervoor nodig is om mensen nog 10 jaar aan boord te houden, oftewel; wat kan er (nóg) beter?Meedenksessie(s)
Omdat we álle medewerkers de kans willen geven om hun stem te laten horen, organiseren we meedenksessies. Dat zijn bijeenkomsten waar de hele organisatie, inclusief managers, sámen meedenken over ontwikkelpunten die uit de DNA-scan naar voren kwamen. Inspirerend en leuk!Werkgroepjes
Alleen luisteren is niet genoeg, medewerkers willen ook actie zien. We werken samen aan oplossingen! Belangrijke actiepunten worden opgepakt door interne werkgroepjes. Dit leidt tot praktische veranderingen en soms zelfs innovaties.Interne communicatie
We ontwikkelen een structuur waarin we frequent terugkoppelen wat er allemaal gebeurd in de organisatie.
Een belangrijk en vaak ondergeschoven kindje in organisaties.
Werkgeluk uitbouwen (fly!)
Om aan een aantrekkelijk merk te werken, kijken we ook naar wat wél goed gaat en hoe je dat kunt uitbouwen. We leggen de focus op de positieve aspecten die werkgeluk vergroten.
We schenken aandacht aan successen en projecten waar medewerkers blij van worden.
Zo creëer je een cultuur waarin mensen zich gewaardeerd voelen en met plezier naar hun werk gaan. Door dat om te zetten in jullie toon en taal, ontwikkel je een Employer Brand dat uniek is in de arbeidsmarkt: júllie authentieke verhaal.
De Flamingo Methode; kleur en kracht
Tijd om je te onderscheiden als werkgever. Luister naar je medewerkers en geef je bedrijf kleur op de arbeidsmarkt.
Profiteer van alle input. Het zorgt dat je bedrijf stevig staat, zelfs op één been, wanneer de omgeving verandert. Medewerkers zijn de kracht van je organisatie.
Marion van Loon (De Merkgevers) helpt teams om aan de slag te gaan met De Flamingo Methode. Dat kan inhouse of via workshops/trainingen.
Laat je begeleiden word een werkgever waar talent voor kiest!
De Flamingo Methode laat je organisatie én je Employer Brand groeien!
Meer weten? Bel of mail gerust!
Marion van Loon, 06 -133 44 713
Marion@demerkgevers.nl